۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

شرط شکل‌گیری روند صعودی بورس چیست؟

عباس عبداله زاده_تحلیلگر واحد تمتا سبدگردان هدف
شرط شکل‌گیری روند صعودی بورس چیست؟

در شرایط کنونی تثبیت ارزش معاملات بالای ۵ همت می‌تواند بازار را در حالت تعادلی قرار داده و برای یک روند صعودی ملایم آماده کند.

عباس عبداله زاده، تحلیلگر واحد تمتا سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بیداربورس، در تشریح وضعیت هفته گذشته بازارسرمایه بیان کرد: بعد از انتشار اخبار مربوط به تجدید ارزیابی دارایی‌ها و از سویی رشد حدود ۷ درصدی شاخص‌کل و به عبارتی رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی برخی از نمادهای بزرگ بازار، طبیعی بود که ارزش معاملات با کاهش همراه شود.

او در ادامه عنوان کرد: در شرایط کنونی تثبیت ارزش معاملات بالای ۵ همت می‌تواند بازار را در حالت تعادلی قرار داده و برای یک روند صعودی ملایم آماده کند.

**تجدید ارزیابی‌ داریی‌ها، محرکی قوی برای بورس

به عقیده عبداله زاده، اخبار تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌تواند محرک قوی برای رشد بازار باشد اما به شرطی که بعد از شفاف‌سازی شرکت‌ها، شاهد اقدامات عملی آن‌ها در اجرای تجدید ارزیابی باشیم.

**دست دولت در جیب سهامداران!

این تحلیلگر بازارسرمایه، با اشاره به اینکه هفته گذشته لایحه بودجه در مجلس تصویب نشد و یکی دلایل این مهم به عدم شفافیت کلیات بودجه در درآمدهای مالیاتی دولت برمی گردد، خاطر نشان کرد: رفتار دولت در یک سال گذشته نشان داده که دولت به دنبال ادامه روند قیمت‌گذاری دستوری و ابلاغ بخشنامه‌هایی است که حاشیه سود و جذابیت سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف را کاهش می‌دهد، باتوجه به این سابقه، این احتمال وجود دارد که دولت بخشی از کسری بودجه خود را از جیب سهامداران تامین کند.

**سهام پرپتانسیل بورس را بشناسید

وی با بیان اینکه سهام شرکت‌های با اخبار تجدید ارزیابی برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند و می‌توانند بخشی از سبد سرمایه‎گذاری را تشکیل دهند، گفت: سهام کوچک با شرایط بنیادی نیز مناسب سرمایه‌گذاری بوده انتظار می‌رود و رشد سودآوری خوبی را تجربه کنند.

عبداله زاده، در پایان خاطرنشان کرد: اختصاص بخشی از سرمایه به صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق‌های طلا نیز در جهت کنترل ریسک و تنوع بخشی به سبد سرمایه‌گذاری مناسب است.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 37350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =