۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
بورس در آستانه اصلاح سنگین؟

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که در حال حاضر روند صعودی بازار روندی متعادل است و الآن زمان مناسبی برای فروش نیست. شاخص هم وزن در مقایسه با شاخص کل پتانسیل رشد بیشتری دارد و می‌توان گفت کماکان روند صعودی آن ادامه خواهد یافت.

به گزارش بیداربورس  به نقل از اقتصادآنلاین معاملات بورس در چهارمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت ۵۷۱واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۳۹هزار واحد قرار گرفت اما شاخص هم وزن ۲۰۷۶واحد رشد داشت و شاخص فرابورس با افت ۵واحدی همراه شد. به طور کلی بیش از هشت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۹۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: بورس امروز تقابل جذابی بین خریداران و فروشندگان در گروه‌های مختلف بورسی و فرابورسی بود. با توجه به فشار فروشی که در معاملات روز گذشته به ثبت رسید عرضه‌ای بورس امروز قابل پیش بینی بود.

وی افزود: اما با رسیدن به نیمه معاملات بازار قدرت خریداران افزایش یافت و نهایتا شاخص کل با افت ۵۷۱واحدی و شاخص هم وزن با رشد ۲۰۷۶واحدی به کار خود پایان دادند. در میان صنایع نیز همچنان اقبال با غذایی‌ها و زراعتی‌ها بود.

این کارشناس بازار سرمایه به تحلیل شاخص کل پرداخت و گفت: روند حرکتی شاخص کل نشان می‌دهد که واگرایی در اندیکاتور rsi و الگوی کنج صعودی‌ای که الگوی بازگشت روند است، تشکیل شده است. بنابراین می‌توان گفت در حال حاضر روند صعودی بازار روندی متعادل است و الآن زمان مناسبی برای فروش نیست.

1

وی ضمن بررسی شاخص کل وضعیت شاخص هم وزن را نیز بررسی کرد و گفت: شاخص هم وزن در مقایسه با شاخص کل پتانسیل رشد بیشتری دارد و می‌توان گفت کماکان روند صعودی آن ادامه خواهد یافت.

2

مرید سادات در پایان خاطر نشان کرد: اگر اتفاق عجیبی در فروش اوراق رخ ندهد بازار سرمایه می‌تواند به سمت اهداف بالاتری قدم بردارد و با بهبود روند معاملات جریان نقدینگی به سمت سهام شاخص‌ساز حرکت خواهد کرد.

کد خبر 16625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =