پیش‌بینی بازار سهام امروز ۲۷ آذر

بازار سهام پس از ریزش ضعیف هفته قبل معاملات روز شنبه را با رشد تراز پشت سر گذاشته است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های‌ بازار سهام رشد کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۲۷ آذر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل ۱۳ هزار و ۷۲۱ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۴ هزار و ۵۳ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  ۱۳۷ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش ۷۸۵ واحدی داشت.

**بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت مپنا (رمپنا)، شرکت مخابرات ایران (اخابر) و شرکت فنرسازی خاور (خفنر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت محصولات کاغذی لطیف (لطیف)، شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و شرکت رایان هم افزا (رافزا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

**بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای قشکر (شرکت شکر شاهرود)، سفار (شرکت سیمان فارس) و ددام (شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

**عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۷۰ نماد صف خرید داشتند و ۴۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۱۷ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۳ درصدی به ۲۱۲ میلیارد تومان رسید.

**پیش‌بینی بورس دوشنبه

روز شنبه بورس تهران برخلاف انتظارات با رشد تقاضا و افزایش ارزش معاملات سهام مواجه بود. ارزش معاملات خرد سهام با رشد ۲۲ درصدی به ۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد، رمپنا، اخابر و فارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و در مقابل، شپنا، کگل و کچاد مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

پس از افت بازار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، در معاملات شنبه بازار جو مثبتی پیدا کرد و تقاضا رشد کرد. به طوری که شاهد ورود پول حقیقی بودیم. 

با توجه به رشد تقاضا و افزایش قیمت سهام بخش بزرگی از بازار در سراسر معاملات شنبه، انتظار می‌رود امروز بازار با تقاضای خوبی آغاز شود و شاهد رشد شاخص‌ها دست کم در ابتدای معاملات بازار باشیم.

کد خبر 37375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =