پیش بینی بورس امروز ۲۸ آذر ۱۴۰۲

بازار برای جهش به یک خبر نیاز داشت و تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها همان خبری بود که توانست بدل به موتور محرک بازار شود.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار سهام صعود قابل توجهی کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه ۲۸ آذر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل ۳۵ هزار و ۸۲۳ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۸ هزار و ۴۵۹ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  ۲۴۶ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش هزار و ۵۱۸ واحدی داشت. 

**بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن)، شرکت شیشه همدان (کهمدا) و شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری پویا (وپویا)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

**بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای واتی (شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند)، شپاکسا (شرکت پاکسان) و قصفها (شرکت قند اصفهان) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) و شرکت بیمه معلم (ومعلم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

020927

**عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۷۳ نماد صف خرید داشتند و ۳۲ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۵۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۴۱ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۰۱ درصدی به ۴۲۷ میلیارد تومان رسید.

020927

**پیش‌بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با جهش شاخص کل آغاز شد و در نیمه اول معاملات شاخص از مرز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عبور کرد. سطحی که به عنوان سطح مقاومت معرفی می‌شد. در نهایت شاخص بیش از ۳۵ هزار واحد بالاتر از روز شنبه ایستاد.  

 در روز صعود شاخص به کانال بالاتر، نمادهای فولاد، فملی، فارس، تاپیکو، وبملت و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. به علاوه دیروز ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد. ارزش معاملات خرد با افزایش ۵۱ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۸ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان رسید. 

بنابراین بازار نسبت به روز ابتدایی هفته در وضعیت بهتری قرار داشت. به نظر می‌رسد بازار برای جهش به یک خبر نیاز داشت و تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها همان خبری بود که توانست بدل به موتور محرک بازار شود. در دو روز معاملاتی اخیر، با وجود تعطیلی روز یکشنبه، تقاضا رشد کرد و شاهد ورود پول حقیقی به بورس تهران بودیم. در چنین شرایطی انتظار می‌رود بازار امروز توان رشد بیشتر را داشته باشد.

020927

کد خبر 37417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =