۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کدام صنایع پتانسیل رشد دارند؟

کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری کیمیا مس در بررسی صنایع پرپتانسیل اظهار کرد: باتوجه به رشد بیشتر شرکت‌های بزرگ و موضوع قیمت گذاری دستوری این شرکت‌ها فعلا پتانسیل رشد کمتری داشته و در مجموع نمادهای با ارزش بازار کوچک و شرکت های پایین دست زنجیره پتروشیمی و صنعت غذایی پتانسیل بیشتری برای رشد دارند.

**اقبال پول‌های خرد به بورس
سپهر سعادت، کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری کیمیا مس در تشریح روند این روزهای بازارسرمایه به بیداربورس گفت: باتوجه به محدودیت‌های وضع شده بر سایر بازارها از جمله ربع سکه و  دلار سهمیه‌ای از اسفند ماه شاهد اقبال بیشتر پول‌های خرد به بازار سرمایه و در نتیجه رشد قابل توجه در اکثر سهام بزرگ بازار بودیم که بطور طبیعی بعد از رشد متوسط ۴۰ درصدی این نمادها در این روزها شاهد متعادل شدن آن‌ها هستیم.

**تاثیر دلار ۲۸،۵۰۰ تومانی بر بازارسرمایه
وی در ادامه عنوان کرد: البته قابل توجه است که از اواسط فروردین به دلیل انتخاب شعار سال با کنترل تورم شاهد به راه افتادن موج تثبیت قیمت کالاها و بحث دلار ۲۸۵۰۰ تومانی هستیم که بیشترین تاثیر را روی سهام بزرگ به ویژه بالا دست پتروشیمی و زنجیره فولاد که اغلب فروش آنها داخلی است، می‌گذارد.
به عقیده او باتوجه به شکست از پیش تعیین شده این سیاست خیلی امیدی به ادامه آن نیست و بازار هم آن را گذری می‌داند؛ اما در کوتاه مدت بی تاثیر نخواهد بود.

**مالیات بر عایدی سرمایه نقدینگی را به سمت بورس سوق می‌دهد
به گفته سعادت، سیاست مالیات بر عایدی سرمایه که در حوزه مسکن این روزها مورد توجه قرار گرفته و در انتظار تصویب است قطعا بر روند کل بازارسرمایه تاثیر مثبت داشته و تصویب هرچه زودتر آن موجب بهبود روند ورود پول به بازار خواهد شد و برای کلیت اقتصاد نیز امری مثبت است.
این کارشناس بازارسرمایه اضافه کرد:  تصویب این مالیات باتوجه به شدت آن ضریب قیمت گذاری کل بازار را بهبود خواهد شد.

**صنایع پرپتانسیل بورس کدامند؟
وی در بررسی صنایع پرپتانسیل بازارسرمایه اظهار کرد: باتوجه به رشد بیشتر شرکت‌های بزرگ و موضوع قیمت گذاری دستوری این شرکت‌ها فعلا پتانسیل رشد کمتری داشته و در مجموع نمادهای با ارزش بازار کوچک و شرکت های پایین دست زنجیره پتروشیمی و صنعت غذایی پتانسیل بیشتری برای رشد دارند.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 29021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =