۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

کام سهامداران بورس شیرین می‌شود؟

سعید امیرشاهکرمی_کارشناس بازارسرمایه
کام سهامداران بورس شیرین می‌شود؟

یک کارشناس بازارسرمایه معتقد است که بورس ایران تحت تاثیر برخی از مولفه‌ها می‌تواند موج صعودی جدیدی را تجربه کند و سود خوبی را در آینده به فعالین خود هدیه دهد.

سعید امیرشاهکرمی، کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه به بیداربورس گفت: معاملات چند هفته اخیر بازارسرمایه گویای این مهم است که بورس تهران روندی خنثی را در پیش گرفته است.

*بورس در حال کف‌سازی است؟

او با اشاره به این موضوع که بازارسرمایه از اوایل شهریورماه به روند نزولی خود که از اردیبهشت آغاز شده بود، پایان داد و وارد روندی صعودی با شیب ملایم شد، بیان داشت: به صورت معمول پس از آنکه روند نزولی خاتمه می‌یابد، بازارسرمایه، نوسانی کوچک و مثبت که حدودا بیش از یک ماه زمان می‌برد، به نشانه پایان اصلاح از خود نشان می‌دهد و بعد از آن روندی ثابت که منجر به محکم شدن کف جدید بازار می‌شود را در پیش می‌گیرد. 

*تقسیم‌بندی معاملات بازارسرمایه به ۲ گروه

وی معتقد است که معاملات این روزهای بازارسرمایه در مرحله تثبیت قرار دارد و در این سطح معاملات به ۲ گروه تقسیم می‌شود.

امیرشاهکرمی، ادامه داد: گروه اول، دسته‌ای هستند که در یک بازه مشخص اقدام به معاملات با هدف استفاده از نوسانات قیمتی و به عبارتی خرید در منفی و فروش در مثبت می‌کنند.

این کارشناس بازارسرمایه در بررسی گروه دوم گفت: برخی نیز خریدهایی را به منظور استفاده از موج صعودی بعدی انجام می‌دهند.

به گفته این کارشناس بازارسرمایه، در هر دو صورت ذکر شده به‌نظر می‌رسد بازار نزول جدی را تجربه نخواهد کرد و با انتشار اخبار مثبت و گزارش‌های خوب، پتانسیل لازم برای آغاز یک حرکت صعودی را دارد و از سویی باتوجه به اینکه نرخ تسعیر ارز و نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اصلاح شده، اخبار منفی بازار تقلیل پیدا کرده و  ابهامات فعالین بازار در این زمینه کم‌رنگ شده است.

*تاثیر مستقیم بورس از تورم

او اضافه کرد: از طرفی با توجه به اینکه بازارسرمایه ایران به صورت مستقیم از تورم تاثیر می‌پذیرد، رشد نقدینگی و افزایش تورم انتظاری کشور نیز عاملی است که می‌تواند محرکی برای بورس محسوب شود.

*امیدواری بورس به واسطه چشم‌انداز مثبت کامودیتی‌ها

وی همچنین خاطرنشان کرد: در کنار موارد گفته شده چشم انداز مثبتی که در بازار جهانی برای کامودیتی ها وجود دارد، می تواند محرک مثبت دیگری برای بورس ایران باشد.

*کام سهامداران بورس شیرین می‌شود؟

امیرشاهکرمی، در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود بورس ایران تحت تاثیر عوامل یاد شده بتواند موج صعودی جدیدی را تجربه کند و سود خوبی را در آینده به فعالین خود هدیه دهد.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 34191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =